Print

Print


Le français suit l’anglais / French follows

 

I am a member of the team that produces the Governance and Recordkeeping Around the World newsletter, and I thought it might be of interest to you. Feel free to forward this email to your colleagues.

 

The newsletter helps readers keep current with the latest news, initiatives, guidance, best practices, and tools in information management, archives, and libraries.

 

Stay up to date on these subjects and more:

• Open data

• Cloud computing

• Artificial intelligence

• E-government

• Unstructured data

• Records disposition

• Recordkeeping assessment and maturity tools

• Document management systems

• Digital preservation

• Web archiving

• Digitization of cultural heritage

• Access to information and privacy

 

The newsletter has something for everyone, including:

• Using artificial intelligence to help access the collection of a national library

• Tips on creating records at home

• A digital archive program project

• Recordkeeping within a Microsoft 365 environment

• Rapid benchmarking of an organization’s digital preservation capability

• Transforming metadata into linked data to improve digital collection discoverability

• Migration of documents to the cloud

 

Providing a 360-degree view of the information management landscape, the newsletter will assist readers in their day-to-day work and with their projects and initiatives.

 

Who couldn’t use extra help in their day-to-day work?

 

Why start an initiative or project from scratch, when information is already available that can make things run more smoothly and save time?

 

The newsletter provides knowledge about what other institutions are doing to identify trends, challenges, problems and solutions.

 

Here is the link to the newsletter’s English home page. The May 2022 issue of the newsletter is now online.

 

http://www.bac-lac.gc.ca/eng/about-us/publications/governance-recordkeeping-world/Pages/default.aspx

 

Receive this free online newsletter directly in your inbox three times a year. You will not have to worry about email overload or need to monitor numerous listserv messages. Please send an email to [log in to unmask] to be added to the distribution list.

 

I hope you enjoy the newsletter!

 

 

---------------------------------

 

Je fais partie de l’équipe qui produit le bulletin La tenue de documents et la gouvernance dans le monde et j’ai pensé que cela pourrait vous intéresser. Je vous encourage à transmettre ce courriel à vos collègues.

 

Le bulletin aide les lecteurs à être au courant des dernières nouvelles, des orientations, des meilleures pratiques et des outils concernant la gestion de l’information, les archives et les bibliothèques.

 

Tenez-vous au fait des dernières nouvelles sur les sujets suivants, et bien d’autres :

• Données ouvertes

• Informatique en nuage

• Intelligence artificielle

• Gouvernement électronique

• Données non structurées

• Disposition de documents

• Outils pour évaluer le degré de maturité en tenue de documents

• Systèmes de gestion des documents

• Préservation numérique

• Archivage des sites Web

• Numérisation du patrimoine culturel

• Accès à l’information et protection des renseignements personnels

 

Le bulletin d’information en a pour tous les goûts :

• L’utilisation de l’intelligence artificielle pour faciliter l’accès à la collection d’une bibliothèque nationale

• Des conseils pour créer des documents à la maison

• Un projet de programme d’archives numériques

• La tenue de documents dans un environnement Microsoft 365

• Une évaluation comparative rapide de la capacité de préservation numérique d’une organisation

• La transformation des métadonnées en données liées pour améliorer la découvrabilité des collections numériques

• La migration de documents vers le nuage

 

Le bulletin offre un aperçu complet du milieu de la gestion de l’information, aidant ainsi les lecteurs dans leur travail quotidien et dans leurs projets et initiatives.

 

Nous avons tous besoin d’un petit coup de pouce à l’occasion!

 

Pourquoi lancer une initiative ou un projet de zéro, alors que l’information qui pourrait rendre le processus plus fluide et faire gagner du temps est à votre disposition?

 

Le bulletin vous informe sur les mesures prises par d’autres institutions dans le but de cerner les tendances, les défis, les problèmes et les solutions.

 

Je joins un lien vers la page d’accueil du bulletin en français. La publication de mai 2022 est maintenant disponible en ligne.

 

http://www.bac-lac.gc.ca/fra/a-notre-sujet/publications/tenue-documents-gouvernance/Pages/default.aspx

 

Pour éviter de recevoir trop de courriels ou de devoir surveiller les nombreux messages sur le serveur de liste (listserv), écrivez-nous à [log in to unmask] pour ajouter votre nom à la liste de distribution. Vous recevrez ce bulletin en ligne gratuit trois fois par année dans votre boîte courriel.

 

J’espère que le bulletin vous plaira!

 

Stephen Gerley

 

Agent de projets, Direction générale des Archives

Bibliothèque et Archives Canada / Gouvernement du Canada

[log in to unmask] / Tél. : 613-240-6408

 

Project Officer, Archives Branch

Library and Archives Canada / Government of Canada

[log in to unmask] / Tel: 613-240-6408

 



Disclaimer: The information and opinions shared through the listserv are those of the individuals sending the messages and are not necessarily endorsed by the Atlantic Provinces Library Association.

To unsubscribe from the APLA-LIST list, click the following link:
https://listserv.dal.ca/index.cgi?SUBED1=APLA-LIST&A=1