Please excuse the cross posting ... shared on behalf of CHLA/ABSC


Bilingual Message // Message bilingue



You are invited to attend..


The Business of Libraries Course


Whether you’re already in a management role or aspiring to be, The Business of Libraries provides you with the tools and practices you need to support day-to-day management activities. Designed for health librarians and library technicians, this 6-session course covers key management principles and concepts and introduces you to strategic planning, marketing, talent and vendor management as well as budgeting. 
 
This course consists of 5 self-directed sessions launching weekly starting March 8
th, 2022. It then wraps up with a live interactive session with the course instructor, Lori Anne Oja, on April 19 pm at 1:00 pm EDT, and a quiz.
 
By the end of this course, you will be able to:
 

•       Develop a strategic plan
•       Outline key steps in developing a marketing plan
•       Understand the basics of budgeting, forecasting and reporting
•       Improve negotiation knowledge to generate better outcomes
•       Understand the talent management cycle including acquiring, retaining and developing employees


When/Where: 
The Business of Libraries will be offered via PheedLoop. 
 
This course consists of 5 pre-recorded (asynchronous) sessions that include cues to pause the video and work through tasks. A message board function lets you discuss the sessions with other participants. Sessions will be launched weekly:


The 6th and final session is a synchronous session with the course instructor, Lori Anne Oja, on April 19th from 1 to 2:30 pm, EDT. During this session, you will have a chance to ask questions and discuss the hands-on parts of the asynchronous sessions. 
 
The course will then wrap up with a quiz to be completed before certificates of completion are handed out. 
 
Course Materials:

-Access to course in PheedLoop
-Module 1 opens on March 8, 2022 and modules will continue to launch weekly on Tuesdays.
-All instruction will be provided in English
-Course slides will be provided in English and French

 
Cost:
$300 Members
$450 Non-Members

Registration closes April 5, 2022



Registration form: https://www.memberleap.com/members/evr/reg_event.php?orgcode=CHLA&evid=29171263

 
Course Instructor: 
Lori Anne Oja has an MLIS from the University of Western Ontario, an MBA from the Rotman School of Management (University of Toronto), as well as a Non-profit management certificate from the University of Toronto School of Continuing Studies. Her education complements her 25 + years’ of experience in libraries including 15 years in a senior management role. 
 
Approved for 6 CEU credit hours
As per the 2015 Bilateral Agreement between CHLA/ABSC and MLA, CHLA/ABSC may grant CHLA/ABSC credit (CEU) according to criteria established by CHLA/ABSC for MLA-based courses taught in Canada. MLA will recognize CHLA/ABSC CE approved courses as being equivalent to MLA CE credits. CHLA/ABSC members taking an MLA course in Canada may receive MLA credit. CHLA/ABSC may use MLA owned continuing education syllabi supplemented by appropriate Canadian content for teaching in a Canadian context as the basis for its own continuing education programs.
 


Les affaires des bibliothèques

Que vous occupiez déjà un poste de gestion ou que vous aspiriez à le faire, The Business of Libraries vous fournit les outils et les pratiques dont vous avez besoin pour soutenir les activités de gestion quotidiennes des bibliothèques. Conçu pour les bibliothécaires de la santé et les techniciens en documentation, ce cours en 6 sessions couvre les principes et concepts clés de la gestion et vous initie à la planification stratégique, au marketing, à la gestion des talents et des fournisseurs ainsi qu'à la budgétisation. 
 
Ce cours consiste en 5 sessions autodirigées lancées chaque semaine à partir du 8 mars 2022. Il se termine par une session interactive en direct avec l'instructrice du cours, Lori Anne Oja, le 19 avril à 13 00h EDT, et par un quiz.
 
À la fin de ce cours, vous serez en mesure de:

- Développer un plan stratégique
- Décrire les étapes clés du développement d'un plan marketing
- comprendre les bases de la budgétisation, des prévisions et des rapports
- Améliorer vos connaissances en matière de négociation pour obtenir de meilleurs résultats
- Comprendre le cycle de gestion des talents, y compris l'acquisition, le maintien et le développement des employés.
 

Quand et où
The Business of Libraries sera proposé via PheedLoop. 
 
Ce cours consiste en 5 sessions préenregistrées (asynchrones) qui comprennent des indices permettant de mettre la vidéo en pause et d'effectuer des tâches. Une fonction de babillard électronique vous permet de discuter des sessions avec les autres participants. Les sessions seront lancées chaque semaine :

Module 1 : Stratégie, lancement le 8 mars 2022
Module 2 : Planification du marketing : Élaboration d'un plan de marketing stratégique pour votre bibliothèque, lancement le 15 mars 2022
Module 3 : Gestion des talents, lancement le 22 mars 2022
Module 4 : Tirer parti du pouvoir d'achat des bibliothèques : Stratégies d'octroi de licences, de négociation et de gestion des fournisseurss, lancement le 29 mars 2022
Module 5 :
Budgétisation efficace pour les bibliothèques, lancement le 5 avril 2022


La sixième et dernière session est une session synchrone avec l'instructrice du cours, Lori Anne Oja, le 19 avril de 13 h à 14 h 30, heure de l'Est. Au cours de cette session, vous aurez l'occasion de poser des questions et de discuter des parties pratiques des sessions asynchrones. 
 
Le cours se terminera par un quiz à remplir avant la remise des attestations de formation. 
 
Matériel de cours:

-Accès au cours dans PheedLoop
-Le module 1 débute le 8 mars 2022 et les modules continueront à être lancés chaque semaine le mardi.
-Tous les cours seront dispensés en anglais.
-Les diapositives du cours seront fournies en anglais et en français.

 
Coût:
300$ pour les membres
450$ pour les non-membres

Les inscriptions se terminent le 5 avril 2022

Registration form: https://www.memberleap.com/members/evr/reg_event.php?orgcode=CHLA&evid=29171263

 
Instructeur du cours: 
Lori Anne Oja est titulaire d'un MBSI de l'Université de Western Ontario, d'un MBA de la Rotman School of Management (Université de Toronto), ainsi que d'un certificat en gestion des organismes sans but lucratif de la School of Continuing Studies de l'Université de Toronto. Sa formation complète ses plus de 25 ans d'expérience dans les bibliothèques, dont 15 dans un poste de direction. 
 
Approuvé pour 6 heures de contact
Conformément à l'entente bilatérale de 2015 entre l'ABSC / CHLA et la MLA, l'ABSC / CHLA peut accorder des crédits (CEU) selon les critères établis par l'ABSC / CHLA pour les cours de la MLA enseignés au Canada. La MLA reconnaîtra les cours approuvés par l'ABSC / CHLA comme étant équivalents aux crédits de formation continue de la MLA. Les membres de l'ABSC / CHLA qui suivent un cours de la MLA au Canada peuvent recevoir des crédits de la MLA. L'ABSC / CHLA peut utiliser les programmes de formation continue de la MLA, complétés par du contenu canadien approprié pour l'enseignement dans un contexte canadien, comme base pour ses propres programmes de formation continue.
 



Robin Parker, MLIS, PhD(c) [she/her]
Evidence Synthesis & Information Services Librarian

[log in to unmask]

[log in to unmask]" href="https:[log in to unmask]">Schedule a consultation


DALHOUSIE LIBRARIES | W.K. Kellogg Health Sciences Library

Cross-Appointed: Dept. of Community Health & Epidemiology

Doctoral Candidate and Killam Scholar, Interdisciplinary PhD, Faculty of Graduate Studies


DALHOUSIE UNIVERSITY


http://libraries.dal.ca/Kellogg

Dalhousie University is located in Mi’kma’ki, the traditional and unceded territory of the Mi’kmaq. We are all Treaty people.



   





Disclaimer: The information and opinions shared through the listserv are those of the individuals sending the messages and are not necessarily endorsed by the Atlantic Provinces Library Association.

To unsubscribe from the APLA-LIST list, click the following link:
https://listserv.dal.ca/index.cgi?SUBED1=APLA-LIST&A=1