Print

Print


Hello,

This may be of interest to you.

Best Wishes,

Ann

---------- Forwarded message ---------
From: Rebecca Raven <[log in to unmask]>
Subject: INVITATION: Consultations for the creation of Canada's 5th National Action Plan on Open Government | INVITATION: Consultations pour la création du 5e Plan d'action national pour un gouvernement ouvert
To: <[log in to unmask]>

Dear members,

 

The Open Government team at the Treasury Board of Canada Secretariat has the mandate to make government more accessible to everyone. This means giving greater access to government data to the Canadian public. Open Government also helps people connect with the governments who serve them, and helps make policies and services more people-centered.

 

Every two years, the Open Government team establishes a National Action Plan to help drive the agenda forward. This action plan is not shaped in a silo, but rather  is co-created with citizens and Canadian stakeholders from all sectors. As our current plan expires in June 2021, work to draft our next plan will begin shortly. The public engagement process for the next National Action Plan for Open Government takes place in November and December 2020. With the COVID-19 pandemic , it is impossible for them to meet in-person with Canadians, so they must organize their activities online only, in order to comply with public health measures. However, there are barriers to this approach, including promotion of their activities, the digital divide and citizen engagement.

 

The Open Government team wants to use the Canadian Federation of Library Associations members to help them promote their consultations and overcome some of these barriers. The team would like to organize telephone townhalls and promote these events through posters that could be displayed in public places, such as public libraries. Some public libraries are closed to visitors because they are in red zones, but since it is still possible to pick up books, the Open Government team thought they could still reach a number of people through this advertisement.

 

You can find the poster that would be used to promote these consultations attached to this email. If you could print it for posting, it would be greatly appreciated and would greatly assist the open government team in addressing the barriers that exist to reach out to communities and for everyone to participate in making government more transparent, accountable and responsive.

 

I’ve also attached to this email the last mailer they sent to their mailing list with all the information about their virtual events, if that’s of interest to you to share with your networks or to participate yourself.

 

If you have any questions for the open government or about their consultations, you can reach out to them at [log in to unmask].

 

Best,

 

Rebecca Raven

 

 

/////////////////////

 

Bonjour chers membres,

 

L’équipe du gouvernement ouvert du Secrétariat du Conseil du Trésor du Canada a le mandat de rendre le gouvernement encore plus accessible pour tout le monde. Cela signifie accroître l’accès de la population canadienne aux données du gouvernement. Le gouvernement ouvert aide à relier les gens aux gouvernements qui les servent et à axer davantage les politiques et les services sur les citoyens.

 

Tous les deux ans, les membres de l’équipe du gouvernement ouvert mettent sur pied un Plan d’action national pour aider à faire avancer l’atteinte de leurs priorités. Ce plan d’action n’est pas élaboré en vase clos, mais plutôt dans un cadre communautaire avec des citoyens et des intervenants canadiens de tous les secteurs. Le processus de mobilisation publique en vue du prochain Plan d’action national pour un gouvernement ouvert a lieu en novembre et décembre 2021. Avec la pandémie de COVID-19, il est impossible pour eux de rencontrer les Canadiens en personne, donc ils doivent organiser leurs activités en ligne seulement, afin de respecter les mesures de santé publique. Toutefois, cette approche comporte des barrières, notamment la promotion de nos activités, la fracture numérique et la participation des citoyens.

 

L’équipe du gouvernement ouvert souhaite utiliser la fédération canadienne des associations de bibliothèques afin de les aider à promouvoir leurs consultations et les aider à surmonter quelques-unes de ces barrières. L’équipe souhaite organiser des assemblées téléphoniques et promouvoir ces événements à l’aide d’affiches qui pourraient être installées dans des lieux publics, comme les bibliothèques publiques. Il est certain que certaines bibliothèques publiques sont fermées aux visiteurs puisqu’elles se trouvent en zone rouge, mais comme il est encore possible d’aller chercher des livres, l’équipe du gouvernement pourrait rejoindre un certain nombre de gens grâce à l’affichage.

 

Je joins à ce courriel l’affiche qui servirait à promouvoir ces consultations. Si vous pouviez l’imprimer pour l’afficher, ce serait très apprécié et cela aiderait beaucoup l’équipe du gouvernement ouvert à faire face aux barrières qui existent afin de rejoindre les communautés et que tous puissent participer à rendre le gouvernement plus transparent, responsable et réactif.

 

Vous trouverez également en pièces jointes l’infolettre qui a été envoyée à leurs membres avec de l’information sur les activités virtuelles à venir, si jamais cela vous intéresse pour partager avec votre réseau ou pour participer vous-même.

 

Si vous avez des questions au sujet du gouvernement ouvert ou des leurs consultations, vous pouvez leur écrire à : [log in to unmask].

 

Cordialement,

 

Rebecca Raven

 

 

 

 

 



--
Rebecca Raven, Executive Director
CFLA - FCAB

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "CFLA-FCAB Member Notifications" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to [log in to unmask].
To view this discussion on the web visit https://groups.google.com/a/cfla-fcab.ca/d/msgid/members/CAG7eotRQ9-m4Y73Lws7nkGt_DFxcMQmtcEzFBhMgqudVOKK4cw%40mail.gmail.com.


--
Ann Smith
she/her
President

Atlantic Provinces Library Association

E [log in to unmask]



https://drive.google.com/a/apla.ca/uc?id=1FOTwQCqu362vv7JVtSWZPlNoCIVg9S1g&export=download@aplacontact  https://docs.google.com/uc?export=download&id=17zDvqq4GV9zRFtVKqB_oP60ZHZVaraqM&revid=0BznzCJG0TuIgTm4yT3pGOFRqZDFEYkFlMXVtMlpjNGN2RHpzPQ @aplagram  | APLA.ca



Disclaimer: The information and opinions shared through the listserv are those of the individuals sending the messages and are not necessarily endorsed by the Atlantic Provinces Library Association.

To unsubscribe from the APLA-LIST list, click the following link:
https://listserv.dal.ca/index.cgi?SUBED1=APLA-LIST&A=1