Hello,

The following may be of interest to you.

Best Wishes,

Ann

---------- Forwarded message ---------
From: MacIntyre, Amanda (PCH) <[log in to unmask]>
Date: Mon, 24 Aug 2020 at 16:10
Subject: UPDATE: COVID-19 Emergency Fund for Heritage Organizations extended to September 11 | MISE À JOUR – Fonds d’urgence relatif à la COVID-19 pour les organismes du patrimoine prolongé au 11 septembre
To:


(le français suit)

 

The application deadline has been extended to September 11!

 

Not-for-profit organizations with heritage collections* that require emergency assistance and meet the Fund’s eligibility criteria can receive between $1,000 and $100,000. For your application to be considered, you simply need to meet eligibility requirements and submit a complete application package.

The Fund is not only for museums, archives, and historic sites. Indigenous and official-language minority community organizations that care for heritage collections* are also encouraged to apply. Municipal and university museums that have a distinct budget may also be eligible.

The Fund is accepting applications from organizations with annual budgets as low as $2,000. It is open to a range of applicants, including small, volunteer-run organizations that operate seasonally.

 

Apply online through our funding portal.

 

For more information, please contact our support team at the Department of Canadian Heritage:

Phone

819-997-0055

1-866-811-0055 (toll-free)

TTY

1-888-997-3123 (for people who are deaf, hard of hearing or speech impaired)    

Email

[log in to unmask]

Agents are available to answer your questions Monday to Friday, 8:30 am to 5:00 pm (ET).

 

* For the purpose of this funding, a heritage collection is a collection of historical works, artefacts, archival material or Indigenous cultural heritage and belongings under the care of a heritage organization, such as a history museum, art museum, archive, historic site or Indigenous organization.

 

- - - - -

 

La date limite pour présenter une demande a été prolongée au 11 septembre 2020!

 

Les organismes à but non lucratif responsables de collections patrimoniales* qui ont besoin d’une aide d’urgence et qui répondent aux critères d’admissibilité du Fonds pourraient recevoir de 1 000 à 100 000 $. Pour que votre demande soit prise en considération, il vous suffit de satisfaire aux conditions d’admissibilité et de soumettre une demande complète.

Le Fonds n’est pas uniquement pour les musées, les archives et les lieux historiques. Les organismes autochtones et les organismes de communautés de langue officielle en situation minoritaire qui s’occupent de collections patrimoniales* sont également encouragés à soumettre une demande. Les musées municipaux et universitaires ayant un budget distinct pourraient également être admissibles.

Le Fonds accepte même les demandes d’organismes dont le budget annuel ne dépasse pas 2 000 $. Il est ouvert à un éventail de demandeurs, y compris les petits organismes saisonniers gérés par des bénévoles.

 

Soumettez une demande en ligne par l’entremise de notre portail de financement.

 

Pour obtenir plus d’information, communiquez avec l’équipe de soutien du ministère du Patrimoine canadien :

 

Téléphone

819-997-0055

1-866-811-0055 (sans frais)

ATS

1-888-997-3123 (pour les personnes sourdes, malentendantes ou qui ont des troubles de la parole)

Courriel

[log in to unmask]

Des agents sont disponibles pour répondre à vos questions du lundi au vendredi, de 8 h 30 à 17 h (heure de l’Est).

 

*Aux fins de ce financement, une collection patrimoniale est une collection d’ouvrages historiques, d’artéfacts, de documents d’archives ou de patrimoine culturel et de biens autochtones sous la responsabilité d’un organisme du patrimoine, notamment un musée d’histoire, un musée d’art, un centre d’archives, un site historique ou un organisme autochtone.

 

 

Amanda MacIntyre

a/Senior Program Advisor | Arts and Heritage

Conseillère principale en programmes | Arts et patrimoine, p.i.

Department of Canadian Heritage | Ministère du Patrimoine canadien

Telephone | Téléphone : 902-940-2241

[log in to unmask]

 



--
Ann Smith
she/her
President

Atlantic Provinces Library Association

E [log in to unmask]



https://drive.google.com/a/apla.ca/uc?id=1FOTwQCqu362vv7JVtSWZPlNoCIVg9S1g&export=download@aplacontact  https://docs.google.com/uc?export=download&id=17zDvqq4GV9zRFtVKqB_oP60ZHZVaraqM&revid=0BznzCJG0TuIgTm4yT3pGOFRqZDFEYkFlMXVtMlpjNGN2RHpzPQ @aplagram  | APLA.ca



Disclaimer: The information and opinions shared through the listserv are those of the individuals sending the messages and are not necessarily endorsed by the Atlantic Provinces Library Association.

To unsubscribe from the APLA-LIST list, click the following link:
https://listserv.dal.ca/index.cgi?SUBED1=APLA-LIST&A=1