Print

Print


Hello,

The following information may be of interest to you.

Best Wishes,

Ann

---------- Forwarded message ---------
From: Wallace, Faith (PCH) <[log in to unmask]>
Date: Fri, 7 Aug 2020 at 17:51
Subject: UPDATE: COVID-19 Emergency Fund for Heritage Organizations | MISE À JOUR – Fonds d’urgence relatif à la COVID-19 pour les organismes du patrimoine
To:


(le français suit)

 

Did you know that you might be eligible to receive between $1,000 and $100,000 from the COVID-19 Emergency Fund for Heritage Organizations?

 

Not-for-profit organizations with heritage collections* that require emergency assistance and meet the Fund’s eligibility criteria can receive between $1,000 and $100,000. For your application to be considered, you simply need to meet eligibility requirements and submit a complete application package.

…and the Fund is not only for museums, archives, and historic sites

Indigenous and official-language minority community organizations that care for heritage collections* are also encouraged to apply. Municipal and university museums that have a distinct budget may also be eligible.

…and the Fund is now accepting applications from organizations with annual budgets as low as $2,000

The Fund is open to a range of applicants, including small, volunteer-run organizations that operate seasonally.

…and you don’t need a specific project to apply

It’s understood that all applications submitted have the same purpose, that is to use the financial assistance to support your operating costs during these difficult times to allow for the continuous care of your heritage collections*.

….and you can apply online now!

The Fund closes September 1, 2020, but funds are limited, and groups are encouraged to apply online now. Applications will be processed in batches as they are received.

 

* For the purpose of this funding, a heritage collection is a collection of historical works, artefacts, archival material or Indigenous cultural heritage and belongings under the care of a heritage organization, such as a history museum, art museum, archive, historic site or Indigenous organization.

 

The COVID-19 Emergency Fund for Heritage Organizations, is administered by the Museums Assistance Program (MAP) at the Department of Canadian Heritage.

 

For more information, please contact our support team at the Department of Canadian Heritage:

Phone

819-997-0055

1-866-811-0055 (toll-free)

TTY

1-888-997-3123 (for people who are deaf, hard of hearing or speech impaired)  

Email

[log in to unmask]

Agents are available to answer your questions Monday to Friday, 8:30 am to 5:00 pm (ET).

 

- - - - - -

 

 

Saviez-vous que vous pourriez être admissible à recevoir entre 1 000 et 100 000 $ du Fonds d’urgence relatif à la COVID-19 pour les organismes du patrimoine?

 

Les organismes à but non lucratif responsables de collections patrimoniales* qui ont besoin d’une aide d’urgence et qui répondent aux critères d’admissibilité du Fonds pourraient recevoir de 1 000 à 100 000 $. Pour que votre demande soit prise en considération, il vous suffit de satisfaire aux conditions d’admissibilité et de soumettre une demande complète.

Le Fonds n’est pas uniquement pour les musées, les archives et les lieux historiques.

Les organismes autochtones et les organismes de communautés de langue officielle en situation minoritaire qui s’occupent de collections patrimoniales* sont également encouragés à soumettre une demande. Les musées municipaux et universitaires ayant un budget distinct pourraient également être admissibles.

Le Fonds accepte même les demandes d’organismes dont le budget annuel ne dépasse pas les 2 000 $.

Le Fonds est ouvert à un éventail de demandeurs, y compris les petits organismes saisonniers gérés par des bénévoles.

Il n’est pas nécessaire d’avoir un projet précis pour soumettre une demande.

Il est entendu que toutes les demandes soumises ont le même objectif, c’est-à-dire utiliser l’aide financière reçue pour soutenir les coûts de fonctionnement en ces temps difficiles et ainsi continuer d’assurer la prise en charge des collections patrimoniales*. Vous pouvez soumettre une demande en ligne dès maintenant!

Le Fonds d’urgence relatif à la COVID-19 pour les organismes du patrimoine acceptera les demandes jusqu’au 1er septembre 2020. Comme l’aide est limitée, les groupes sont encouragés à présenter une demande en ligne dès aujourd’hui. Les demandes seront traitées par lots selon l’ordre dans lequel elles sont reçues.

 

*Aux fins de ce financement, une collection patrimoniale est une collection d’ouvrages historiques, d’artéfacts, de documents d’archives ou de patrimoine culturel et de biens autochtones sous la responsabilité d’un organisme du patrimoine, notamment un musée d’histoire, un musée d’art, un centre d’archives, un site historique ou un organisme autochtone.

 

Le Fonds d’urgence relatif à la COVID-19 pour les organismes du patrimoine est administré par le Programme d’aide aux musées du ministère du Patrimoine canadien.

 

Pour obtenir plus d’information, communiquez avec l’équipe de soutien du ministère du Patrimoine canadien :

 

Téléphone

819-997-0055

1-866-811-0055 (sans frais)

ATS

1-888-997-3123 (pour les personnes sourdes, malentendantes ou qui ont des troubles de la parole)

Courriel

[log in to unmask]

Des agents sont disponibles pour répondre à vos questions du lundi au vendredi, de 8 h 30 à 17 h (heure de l’Est).

 

 

Faith Wallace

 

a/Senior Program Advisor / Atlantic Region

Department of Canadian Heritage / Government of Canada

[log in to unmask] / Cel.: 902-402-9846 / TTY: 888-997-3123

 

Conseillère principale en programmes, p.i. / Région de l'Atlantique

Ministère du Patrimoine canadien / Gouvernement du Canada

[log in to unmask] / Tél. cell. : 902-402-9846 / ATS : 888-997-3123

 

Canadian Heritage

 



--
Ann Smith
she/her
President

Atlantic Provinces Library Association

E [log in to unmask]



https://drive.google.com/a/apla.ca/uc?id=1FOTwQCqu362vv7JVtSWZPlNoCIVg9S1g&export=download@aplacontact  https://docs.google.com/uc?export=download&id=17zDvqq4GV9zRFtVKqB_oP60ZHZVaraqM&revid=0BznzCJG0TuIgTm4yT3pGOFRqZDFEYkFlMXVtMlpjNGN2RHpzPQ @aplagram  | APLA.ca



Disclaimer: The information and opinions shared through the listserv are those of the individuals sending the messages and are not necessarily endorsed by the Atlantic Provinces Library Association.

To unsubscribe from the APLA-LIST list, click the following link:
https://listserv.dal.ca/index.cgi?SUBED1=APLA-LIST&A=1