Print

Print


Hello,

The following information may be of interest to you.

Best Wishes,

Ann
---------- Forwarded message ---------
From: Wallace, Faith (PCH) <[log in to unmask]>
Date: Fri, 19 Jun 2020 at 12:02
Subject: COVID-19 Emergency Support Fund for Heritage Organizations | Le
Fonds d’urgence relatif à la COVID-19 pour les organismes du patrimoine
To:


*(le français suit)*





The Museums Assistance Program (MAP)
<https://www.canada.ca/en/canadian-heritage/services/funding/museums-assistance.html>
is now accepting applications for emergency assistance through the COVID-19
Emergency Support Fund for Heritage Organizations.  This assistance will
help organizations care for their heritage collections during these
exceptional circumstances.



The COVID-19 Emergency Support Fund for Heritage Organizations administered
by the Department of Canadian Heritage is meant to complement economic
measures already announced by the Government of Canada, such as the Canada
Emergency Response Benefit, the Canada Emergency Wage Subsidy, the Canada
Emergency Business Account and the Canada Emergency Commercial Rent
Assistance for small businesses.



Not-for-profit organizations with a heritage collection, such as museums,
archives, and historic sites, may be eligible to receive funding. Indigenous
organizations with a heritage collection are also encouraged to apply.
Organizations can receive between $5,000 and $100,000 in emergency support.



To expedite funding requests, the Department has created a simplified
online application process. For full details on program eligibility and
information on how to apply, please visit the COVID-19 Emergency Support
Fund for Heritage Organizations
<https://www.canada.ca/en/canadian-heritage/services/funding/museums-assistance/covid-emergency-fund-heritage.html>.
While the deadline to apply is September 1, 2020, applicants are encouraged
to apply early as funds are limited.





- - - - - -





Le Programme d’aide aux musées
<https://www.canada.ca/fr/patrimoine-canadien/services/financement/aide-musees.html>
accepte maintenant les demandes par l’entremise du Fonds d’urgence relatif
à la COVID-19 pour soutenir le patrimoine. Le soutien financier aidera les
organismes à prendre soin de leurs collections patrimoniales en ces
circonstances exceptionnelles.



Géré par le ministère du Patrimoine canadien, le Fonds d’urgence relatif à
la COVID-19 pour les organismes du patrimoine vient s’ajouter aux mesures
économiques déjà annoncées par le gouvernement du Canada, notamment la
Prestation canadienne d’urgence, la Subvention salariale d’urgence du
Canada, le Compte d’urgence pour les entreprises canadiennes et l’Aide
d’urgence du Canada pour le loyer commercial destinée aux petites
entreprises.



Les organismes à but non lucratif responsables d’une collection
patrimoniale, par exemple les musées, les archives et les sites
historiques, pourraient avoir droit à une subvention. Les organismes
autochtones ayant une collection patrimoniale sont aussi invités à
présenter une demande. Les organismes peuvent recevoir de 5 000 à 100 000 $
en fonds d’urgence.



Dans le but d’accélérer le traitement des demandes de financement, le
Ministère a mis au point un processus de présentation en ligne simplifié.
Pour obtenir tous les renseignements sur les critères d’admissibilité et
sur la présentation d’une demande, visitez le site Fonds d’urgence relatif
à la COVID-19 pour les organismes du patrimoine
<https://www.canada.ca/fr/patrimoine-canadien/services/financement/aide-musees/fonds-urgence-covid-patrimoine.html>.
La date limite est le 1er septembre 2020, mais nous vous encourageons à
présenter votre demande dès maintenant, car les fonds sont limités.





Faith Wallace



Program Officer
Atlantic Region
Citizenship, Heritage and Regions
Department of Canadian Heritage, Government of Canada
1869 Upper Water Street, Suite PB301, Pickford & Black Building, Halifax,
NS B3J 1S9

[log in to unmask] / Tel.: 902-402-9846 / TTY: 888-997-3123 / Fax:
902-426-5428



Agente de programme
Région de l'Atlantique
Citoyenneté, patrimoine et Régions
Ministère du Patrimoine canadien, Gouvernement du Canada
1869, rue Upper Water, pièce PB301, Pickford & Black Building, Halifax
(Nouvelle-Écosse)  B3J 1S9

[log in to unmask] / Tél. : 902-402-9846 / ATS : 888-997-3123 /
Télécopieur : 902-426-5428










-- 

*Ann Smith*
she/her
President

Atlantic Provinces Library Association

*E* [log in to unmask]



[image:
https://drive.google.com/a/apla.ca/uc?id=1FOTwQCqu362vv7JVtSWZPlNoCIVg9S1g&export=download]
@aplacontact  [image:
https://docs.google.com/uc?export=download&id=17zDvqq4GV9zRFtVKqB_oP60ZHZVaraqM&revid=0BznzCJG0TuIgTm4yT3pGOFRqZDFEYkFlMXVtMlpjNGN2RHpzPQ]
 @aplagram  | APLA.ca

<http://apla.ca/>

__________________________________________________
Disclaimer: The information and opinions shared through the listserv are those of the individuals sending the messages and are not necessarily endorsed by the Atlantic Provinces Library Association.

To unsubscribe from the APLA-LIST list, click the following link:
https://listserv.dal.ca/index.cgi?SUBED1=APLA-LIST&A=1