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* Apologies for any cross-posting *

*Le texte en **franç**ais suit ci-dessous**.*

Proposals are now being accepted for Concordia University Library’s 18th
Annual Research Forum. This year's Research Forum will be held on *Friday,
April 17th, 2020*, at the Loyola Jesuit Hall and Conference Centre in
Montreal.

The Research Forum provides an opportunity for librarians, archivists,
graduate students, teaching faculty, and information professionals to
describe and promote their completed or in-progress research, practical
case studies or projects. The Forum also provides a venue for researchers
to seek suggestions for enhancing their research interests, to identify
potential new partners for projects, to test the effectiveness of their
undertakings, and to promote research in academic libraries.

This year’s keynote speaker is *Raegan Swanson*, Executive Director of The
ArQuives: Canada’s LGBTQ2+ Archives. Swanson holds a BA from Collège
universitaire de Saint-Boniface and a Masters of Information from the
University of Toronto iSchool.  Prior to her work at The ArQuives, Swanson
worked as an archivist at Library and Archives Canada, the Truth and
Reconciliation Commission of Canada, Aanischaaukamikw Cree Cultural
Institute and as the Archival Advisor for the Council of Archives New
Brunswick. Swanson is a PhD candidate with the University of Dundee
(Scotland) whose research focuses on the role of community archives in
Aboriginal and Inuit communities. She is a member of the Steering Committee
on Canada’s Archives Taskforce to respond to the “Calls to Action” Report
from the Truth and Reconciliation Commission.

* Call for Proposals*

Proposals are invited for presentations or posters on research or a case
study in any area of Library and Information Science including but not
limited to accessibility; assessment and impact; digital library
technologies; digital preservation; literacy instruction; library space and
design; publishing and scholarly communication; and library history.

Presentations and posters may be in English or French.

At least one of the presenters of the poster or presentation should be the
primary researcher involved with the original project.

Presentations should be 20 minutes, followed by a question period.

Posters may also be submitted. These will be on view for the entire day.
Poster presenters will have an opportunity to describe their posters during
the day.

*Submission deadline: **Thursday, January 30, 2020, 11 a**.m.*

The Committee will send out notification of results by Friday, February 14,
2020.

For more information, please visit:
http://library.concordia.ca/about/staff/forum

To submit a proposal, please click here
<https://docs.google.com/forms/d/1EJwORtL593kNlhd59GICvr1XqzXgAjgLQhQ2Y1cZwio/viewform?edit_requested=true>.


For more information about the Concordia University Library's 18th Annual
Research Forum, please contact John Latour, Chair of the Librarians’
Research Forum Committee at [log in to unmask]

Warm regards,

Librarians' Research Forum Committee

John Latour (Chair)

Guylaine Beaudry

Hannah Bartels

Tim Walsh

≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

* Nos excuses pour toute duplications *

Vous êtes invités à soumettre une proposition pour le 18e Forum annuel de
recherche de la Bibliothèque de l'Université Concordia. Le Forum de
recherche de cette année aura lieu le *vendredi 17 avril 2020 *au Centre de
congrès des Jésuites de Loyola à Montréal.

Le Forum de recherche donne l'occasion aux bibliothécaires, aux
archivistes, aux étudiants des cycles supérieurs, aux professeurs des
cégeps et des universités ainsi qu'aux praticiens des milieux documentaires
de présenter leur projet de recherche ou un retour d'expérience, qu'ils
soient en cours ou complétés. Le Forum est également un lieu pour les
chercheurs qui souhaitent recevoir des suggestions et des commentaires afin
d’améliorer leur projet de recherche, rencontrer de nouveaux partenaires
potentiels, tester l'intérêt de leur approche ou de promouvoir la recherche
dans les bibliothèques universitaires.

* Raegan Swanson *est notre conférencière invitée cette année. Elle est la
directrice générale du The ArQuives : Archives LGBTQ2+ du Canada. Titulaire
d’un baccalauréat du Collège universitaire de Saint-Boniface, Mme Swanson
détient aussi une maîtrise en information de l’iSchool de l’Université de
Toronto. Avant d’avoir accepté son rôle à The ArQuives, Mme Swanson a
travaillé en tant d’archiviste à Bibliothèque et Archives Canada, à la
Commission de vérité et de réconciliation du Canada, à l’Institut culturel
cri Aanischaaukamikw et comme conseillère aux archives pour le Conseil des
archives du Nouveau-Brunswick. Mme Swanson est candidate au doctorat à
l’Université de Dundee (Écosse) dont les recherches portent sur le rôle des
archives communautaires dans les communautés autochtones et Inuites. Elle
est membre du Groupe de travail du Comité directeur sur les archives du
Canada chargé de répondre aux « Appels à l’action » de la Commission de
vérité et de réconciliation.

*Appel à communications*

Vous êtes invités à proposer des communications et/ou des affiches sur des
sujets de recherche ou des retours d'expérience dans les domaines de la
bibliothéconomie et des sciences de l'information. Les thèmes peuvent,
entre autres, comprendre les mesures pour améliorer l'accessibilité, les
méthodes d’évaluation et d’impact, les technologies liées aux collections
numériques, la préservation numérique, le développement des compétences
informationnelles, les innovations en matière de conception d'espaces en
bibliothèque, l'édition savante, et l'histoire des bibliothèques.

Les communications et les affiches peuvent être présentées en anglais ou en
français.

Au moins un des auteurs d’une communication ou d’une affiche doit être
impliqué dans la recherche présentée.

La durée d’une communication est de 20 minutes, suivie d'une période de
questions.

Vous êtes également invités à proposer des affiches. Celles-ci seront
accessibles tout au long de la journée, et les auteurs des affiches auront
la possibilité de les présenter.

*La date limite pour les soumissions est le* *jeudi 30 janvier 2020, 11h.*

Le comité communiquera les résultats des soumissions le vendredi 14 février
2020.

Pour plus d'information :
http://library.concordia.ca/about/staff/forum/francais.php

Le formulaire de soumission des propositions de communication se trouve ici
<https://docs.google.com/forms/d/1EJwORtL593kNlhd59GICvr1XqzXgAjgLQhQ2Y1cZwio/viewform?edit_requested=true>
.

Pour plus d'information sur le 18e Forum annuel de recherche en
bibliothéconomie de la Bibliothèque de l'Université Concordia, veuillez
communiquer avec John Latour, président du comité organisateur (
[log in to unmask]).

Cordialement,



Le comité organisateur du Forum sur la recherche en bibliothéconomie


John Latour (Président du comité)

Guylaine Beaudry

Hannah Bartels

Tim Walsh

__________________________________________________
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