Print

Print


Greetings, APLA members:

The following is the final call for papers for the 2009 WILU conference at Concordia University, Montreal, from May 25-27, 2009. The deadline for presentation proposals is Dec. 8, 2008.

Thank you very much.

Sincerely,
Cameron Hoffman
Concordia University Libraries

+++++++++++++++++


Apologies for cross-posting / Nos excuses pour l'envoi multiple



WILU 2009 - FINAL CALL FOR PAPERS



38th Annual Workshop on Instruction in Library Use

38e Atelier annuel sur la formation documentaire



Université Concordia University

Montréal, Québec, Canada



May 25-27, 2009 / 25-27 mai 2009



http://library.concordia.ca/wilu2009



Submission deadline: Monday, December 8, 2008
Date limite pour soumettre une proposition : le lundi 8 décembre 2008



================



CALL FOR PAPERS



Conference theme: Reflections



We welcome papers that present variations on reflections, a word that signifies different aspects of our information literacy work and experience.



Reflections can involve:

* Investigation into instructional practices

* Exploration of the learning behaviours of our students

* Examination of our identity as teachers

* Research into learning theory



Our vision for the reflections of WILU 2009 is a spectrum of sessions that will inspire and engage the information literacy community. The idea of reflections connotes depth and thoughtful work, which we see discussed through either research-based or applied practice presentations. We envision sessions that will require the active participation of conference participants. The sessions of WILU 2009 will call on us to reconsider past practices and advance new ideas and approaches into the future.



Proposals can be submitted for either 45-minute presentations or 7-minute "lightning strike" presentations.



More information is available on the following topics:

* Session formats - http://library.concordia.ca/wilu2009/papers-en.php#formats

* Submission information - http://library.concordia.ca/wilu2009/papers-en.php#submission

* Submission criteria - http://library.concordia.ca/wilu2009/papers-en.php#criteria



You can also contact co-chairs Olivier Charbonneau ([log in to unmask]<mailto:[log in to unmask]>) or Patrick Labelle ([log in to unmask]<mailto:[log in to unmask]>).



================



DEMANDE DE COMMUNICATIONS



Thème du congrès : Réflexions



Nous acceptons les propositions qui portent sur le thème « réflexions » ou ses variantes. Ce concept regroupe divers aspects de notre travail et de notre expérience quant à la formation documentaire.



Les « réflexions » peuvent comprendre :

* Une investigation de nos pratiques d'enseignement

* Une exploration des comportements d'apprentissage de nos étudiants

* Un examen de notre identité en tant qu'enseignant

* La recherche portant sur les théories d'apprentissage



L'objectif de nos réflexions à WILU 2009 est de présenter une gamme de sessions qui inspireront et motiveront la communauté intéressée à la formation documentaire. Le thème « réflexions » sous-entend un processus de pensée profonde que nous prévoyons aborder par le biais de présentations basées sur la recherche théorique ou sur l'application pratique. Nous envisageons des sessions qui nécessiteront la participation active des délégués. Les sessions de WILU 2009 nous demanderont de repenser nos pratiques antérieures tout en mettant de l'avant de nouvelles idées et des approches novatrices pour l'avenir.



Des propositions peuvent être soumises pour des présentations de 45 minutes ou des présentations « éclair » de 7 minutes.



De plus amples renseignements sont disponibles sur les sujets suivants :

* Formats des sessions - http://library.concordia.ca/wilu2009/papers-fr.php#formats

* Information relative à la proposition - http://library.concordia.ca/wilu2009/papers-fr.php#proposition

* Critères d'évaluation - http://library.concordia.ca/wilu2009/papers-fr.php#criteres


Vous pouvez aussi communiquer avec les co-présidents Olivier Charbonneau ([log in to unmask]<mailto:[log in to unmask]>) ou Patrick Labelle ([log in to unmask]<mailto:[log in to unmask]>).