Print

Print


Reminder: Second Call for Proposals (issued December 12, 2005) Deadline is 
Monday January 9, 2006

We welcome proposals for one-and-a-half-hour sessions and three-hour 
workshops related to the theme of the conference. Submissions are due by 
Monday, January 9, 2006.  Online proposal submission forms are available 
at: http://library.acadiau.ca/wilu/proposal-e.html.
 

The 35th Annual Workshop on Instruction in Library Use will be held at 
Acadia University in Wolfville, Nova Scotia from May 10-12, 2006.
 
The theme of this year's conference is Charting a Course for Instruction.  
The WILU35 programme will bring together teaching librarians from all 
environments, disciplines, and ideologies to discuss advances in the 
theory and practice of information literacy. Topics may include, but are 
not limited to:
 
mentoring between new and mid-career librarians
collaborating with administration to establish and promote information 
literacy programs
working with educators across the curriculum
providing peer support and techniques for keeping connected
partnering between school and academic libraries  
 
For more information, please e-mail [log in to unmask]
 

Deuxième appel de soumission de présentations et d'ateliers! 

Le comité du programme est à la recherche de propositions de présentations 
d?une durée de 1.5 heures et d'ateliers d?une durée de 3 heures qui sont 
reliées au thème de la conférence. 
 
Les propositions sont bienvenues qu?elles soient en anglais ou en 
français. Les propositions peuvent être soumises en ligne à 
http://library.acadiau.ca/wilu/proposal-f.html jusqu'au lundi 9 janvier 
2006.
 
 
Le 35e Atelier annuel sur la formation documentaire aura lieu du 10 mai au 
12 mai 2006 à l'Université Acadia (Wolfville, Nouvelle-Écosse).
 
AAFD 2006, dont le thème est Tracer une voie pour l? instruction, 
rassemblera des bibliothécaires enseignant de toutes sortes 
d?environnements, de disciplines, et d?idéologies pour discuter des 
avancements dans la théorie et la pratique de l?instruction 
bibliographique. Les sujets peuvent inclure les suivants, mais n?y sont 
pas limités :
 
le mentorat entre les nouveaux(elles) bibliothécaires et les 
bibliothécaires de mi-carrière
la collaboration avec les administrateurs afin d'établir et de promouvoir 
les programmes d?instruction bibliographique
le travail avec des éducateurs dans tout le programme d'études
la provision du support des pairs et les techniques pour rester liés
les partenariats entre les bibliothèques d'école et les bibliothèques 
post-secondaires
 
Pour plus de renseignements, veuillez contacter [log in to unmask]



Tamsin Bolton
Information Literacy Librarian
Leddy Library
University of Windsor
Windsor, Ontario
N9B 3P4

Email:  [log in to unmask] 
Phone:  (519) 253-3000 ext. 3197