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AMICUS System Performance

Library and Archives Canada (LAC) is planning changes to its systems and
operations to improve the performance of the AMICUS system.  Thousands of
libraries, educators and others in Canada and abroad rely on AMICUS for
research, cataloguing and interlibrary loans. Some clients using Z39.50 and
other technologies have automated their operations to send AMICUS thousands
of searches daily. Traffic on AMICUS especially during peak hours (10:00 to
14:00 EST) has increased steadily and at times usage has "spiked" causing
slow
response times.

To solve this problem LAC is undertaking a number of steps (some of which
are
long term):

-  Education: a series of AMICUS News articles will be published to inform
you
   on how to optimize your use of AMICUS while avoiding excessive
consumption
   of computing resources;
-  Technical improvements: LAC will be installing a CPU and memory upgrade
to
   the AMICUS server in the near future and is investigating additional
technical
   improvements;
-  Service Improvements: LAC will be reviewing current services to determine
how
   to best serve the AMICUS community and to encourage efficient use of the
system.

LAC is committed to providing excellent library and archival services to its
clients in
Canada and beyond.

For more information please contact the Client Information Centre
([log in to unmask]).

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Performance du système AMICUS

Bibliothèque et Archives Canada (BAC) prévoit des changements à ses systèmes
et
opérations afin d'améliorer la performance du système AMICUS.

Des milliers de bibliothèques, éducateurs et autres au Canada et ailleurs se
servent
d'AMICUS pour la recherche, le catalogage et le prêt entre bibliothèques.
Certains
clients qui utilisent Z39.50 et d'autres technologies ont automatisé leurs
opérations
pour envoyer à AMICUS des milliers de recherche quotidiennement. Le trafic
dans
AMICUS, particulièrement durant les heures de pointe (de 10h00 à 14h00 HNE)
a
augmenté de façon constante, et à certains moments, l'utilisation a grimpé
de telle
sorte que cela a causé des temps de réponse très lents.

Afin de résoudre ce problème, BAC a entrepris un nombre d'étapes (dont
certaines
sont à long terme) :

-  Instructions : une série d'articles dans les Nouvelles AMICUS seront
affichés
   pour vous informer sur la façon d'optimiser votre utilisation d'AMICUS et
d'éviter
   une consommation excessive des ressources informatiques;

-  Améliorations techniques : BAC installera prochainement une unité
centrale et une
   mémoire additionnelle au serveur d'AMICUS et cherchera des améliorations
   techniques additionnelles;

 - Améliorations du service : BAC examinera les services actuels afin de
déterminer
   la meilleure façon de servir la communauté d'AMICUS et d'encourager une
utilisation
   efficace du système.

BAC s'engage à offrir d'excellents services de bibliothèques et d'archives à
ses clients
au Canada et ailleurs.

Pour de plus amples renseignements, veuillez communiquer avec le Centre
d'information
des clients ([log in to unmask]).